studio brief

Kristina Osborn
1 / 1

Studio Description

وصف الأستوديو


Our world is changing. Pollution of the land and sea, desertification, and climate change are affecting the environment and global flora and fauna in a very real and present way. People all over the world are working to alter this change through cultural shifts, technology, and new ways of thinking about energy and environmental remediation.Renewable energy sources, such as wind, solar, geothermal, and tidal, hold the potential to provide power without the need for a central energy source or refueling to aid in these environmental crises. Advancements in solid-state electronics, material science, and nanotechnology promise advancement in the fields of automation and robotics that will redefine how humans interact with the world around them.

إن عالمنا يتغير. يؤثر تلوث البر والبحر والتصحر و تغير المناخ في البيئة والنباتات والحيوانات في العالم بطريقة حقيقية وواقعية جدًّا. يعمل الناس في جميع أنحاء العالم لتعديل هذا التغيير من خلال التحولات الثقافية، والتكنولوجيا، وطرق التفكير الجديدة حول الطاقة والإصلاح البيئي. وتنطوي مصادر الطاقة المتجددة، مثل الرياح والطاقة الشمسية والطاقة الحرارية الأرضية و طاقة المد والجزر، على إمكانية توفير الطاقة دون الحاجة إلى مصدر طاقة مركزي أو إعادة التزود بالوقود للمساعدة في هذه الأزمات البيئية. تبشِّر التحسينات في إلكترونيات الحالة الجامدة وعلوم المواد وتكنولوجيا النانو بإحداث تحسينات في مجالات الأتمتة والروبوتات ستعيد تعريف كيفية تفاعل البشر مع العالم من حولهم.

This studio will call into question our fundamental understanding of what robots are, and how they interact with the environment, to develop a vision for new Bots that can create understanding about, remediate, interact with, and find equilibrium in our environment.

يثير هذا الأستديو تساؤلات حول فهمنا الأساسي لماهية الروبوتات وكيفية تفاعلها مع البيئة، لوضع رؤية لروبوتات جديدة يمكن أن تصنع فهمًا بشأنها وإصلاحًا و تفاعلًا معها، فضلًا عن إحداثها للتوازن في بيئتنا.

Students will learn the fundamentals of energy, mechanics, and electronics; explore emerging renewable technologies; and research far flung environments and pressing ecological issues to inform the design of ReNuBots. These Bots serve to not only remediate and protect, but also to envision performance beyond our current conceptions and capabilities,  engage our imaginations, while improving our planet and well-being.

سيتعلم الطلاب الأساسيات في مجال الطاقة و الميكانيكا والإلكترونيات، وسيستكشفون التقنيات المتجددة الناشئة، كما سيبحثون عن البيئات البعيدة والقضايا البيئية الماسة لتوجيه عملية تصميم روبوتات ReNuBots. لا يقتصر عمل هذه الروبوتات فقط على الإصلاح والحماية، ولكن أيضًا على تصور الأداء الذي يفوق مفاهيمنا و قدراتنا الحالية، كما أنها تستخدم أيضًا خيالنا عند قيامها بمهامها في تحسين كوكبنا ورفاهنا.